Utseende

Måste bara få skriva av mig lite..

ingen är perfekt, absolut ingen. Man kan uppleva det lilla ögonblicket av att se någon drunkna i perfektion. Men när den perfekta dimman lättar så döljer sig där bakom en helt vanlig, dödlig människa. Tro det eller ej. Jag tror inte det finns någon som är helt nöjd med sig själv (jag ska inte dra alla över en kant men detta är vad JAG tror). Jag kollar mig själv i spegeln flera gånger om dagen och kollar om det finns något litet jag skulle kunna ändra snabbt bara för att se lite bättre ut. Men vad fan tjänar det till? Vem ser den pyttelilla förändringen mest? Jo, jag. Den där mascaran jag köpte för 80 spänn, hur mycket skillnad gör den egentligen? För en själv gör det kanske stor skillnad, men, jag tror, att det är få andra som tänker på det. Jag tänker tillexempel inte på om någon skulle råka ha köpt en ny SVINDYR mascara. Varför skulle jag? Jag har fullt upp med att tänka på mitt eget utseende. Jag bryr mig helt ärligt inte om hur någon annans ögonfransar ser ut. En sån jävla egoist jag är som bara tänker på mig själv. Eller?
Jag blir bara så fruktansvärt trött på denna eviga utseendefixeringen..
Och nej, jag säger inte att jag inte sminkar mig eller att jag inte är helt totalt jävla inne i mitt utseende, för jag är bland den värsta sorten. Jag försöker alltid med att duga för alla andra, när jag egentligen inte duger utseendemässigt för någon än möjligtvis mig själv.
Drunknar förhelvete i alla dessa perfektionistfasoner, men what to do. Det är som ett beroende, som jag inte vet hur lång tid det kommer ta att komma ifrån. Det lättar säkert när jag gifter mig.. Or something like that..



Godnatt alla fina läsare, hoppas eran vecka har varit tiptop än så länge

era åsikter
skrivet av: Lovisa

Såå jäävla rätt tuna..

2012-04-11 @ 11:32:18
URL: http://lovewillgetyoubyy.bloggplatsen.se
skrivet av: cecilia

Fast antagligen är du också utseende fixerad eftersom du känner att du måste sminka dig för att du vill att andra ska tycka du är snygg. Eller bära just DEN tröjan för att den är modern just nu, bara för att andra ska tycka du är snygg. Eller helt enkelt för att du vill själv att du ska vara snygg.

Det spelar ingen roll hur mycket du än säger emot, du vet att det är sant. Du bryr dig lika mycket om ditt utsende som alla andra, inklusive jag. Säger inte att jag är annorlunda, jag vill också att folk ska tycka att jag ser bra ut. Därför fixar jag håret och allt sånt.

Du har helt rätt vad gäller att folk inte borde vara så utseende fixerade men det hjälper inte, du är en i mängden. Precis som alla andra. Hur mycket du än skriver att folk inte borde vara det så är det ingen som egentligen bryr sig. Folk kommer fortsätta att sminka sig, fortsätta köpa den där dyra mascaran, fortsätta köpa den där tröjan som alla andra har.

2012-04-11 @ 13:37:45
URL: http://ceciliaalbertsson.blogg.se/
skrivet av: fredrika

sjukt bra skrivit Tunisen :D

2012-04-11 @ 13:46:09
URL: http://fredrikalw.blogg.se/

släng in en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara tuna som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0